آسانسورهای نسل جدید

امروزه با پیشرفت صنعت آسانسور، محصولات جدیدی تولید و به بازار عرضه شده‌اند که در آن‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته و باکیفیت‌ترین قطعات استفاده شده است. آسانسورهای نسل جدید نسبت به مدل‌های قبلی عملکرد، ایمنی، سرعت و راحتی بیشتری ارائه کرده اند و در عین کارآیی بالا، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. چنانچه دوست دارید بیشتر درباره آسانسورهای نسل جدید بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خصوصیات آسانسورهای نسل جدید

آسانسورهای نسل جدید، مسافران را با سرعت بیشتری جا به جا می‌کنند و بار سفر را کاهش می‌دهند. سیستم‌های هوش مصنوعی موجود در این گروه از آسانسورها باعث شده عملکرد بهتری داشته باشند و با تشخیص به موقع مشکلات و خطرات، ایمنی بیشتری را برای مسافران فراهم ‌کنند.

شایان ذکر است که در آسانسورهای نسل جدید، از تکنولوژی‌هایی جهت صرفه جویی انرژی استفاده می‌شود تا به محیط زیست کمک شود و هزینه‌های عملیاتی کاهش قابل توجه‌ای داشته باشند. سیستم‌های ایمنی پیشرفته موجود در آسانسورهای جدید تا حد قابل توجه‌ای حوادث ناگوار را کاهش داده اند. معمولاً آسانسورهای نسل جدید طراحی زیبا و در عین حال مدرنی دارند که موجب جذابیت محیط داخلی آپارتمان می‌شوند.

تماس با آسانسور اوکسین لیفت

آسانسورهای نسل جدید چه تفاوتی با آسانسورهای نسل قدیم دارند؟

ما این موضوع را در چند جنبه مختلف ارزیابی می‌کنیم:

  • سرعت و عملکرد

آسانسورهای نسل جدید معمولاً عملکرد بهتر و سرعت بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند. با توجه به سرعت بیشتر آسانسورهای جدید، زمان انتظار مسافران کاهش پیدا می‌کند و حمل و نقل در ساختمان به بهترین صورت انجام می‌گیرد.

  • پایداری و دوام

همانطور که بیان کردیم، در ساخت آسانسورهای نسل جدید از جدیدترین فناوری‌های موجود استفاده می‌شود و به همین دلیل نسبت به آسانسورهای قدیمی طول عمر بیشتری داشته و کمتر به تعمیر و تعویض نیاز پیدا می‌کنند.

  • میزان ایمنی

آسانسورهای نسل جدید دارای سنسور تشخیص حرکت، آژیرها و مکانیزم‌های اضطراری بوده که موجب شده ایمنی بالاتری داشته باشند و در مواقض ضروری بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

  • طراحی و راحتی

آسانسورهای نسل جدید طراحی مدرن‌تری دارند که این موضوع شامل نورپردازی مناسب، پنل‌های کنترل لمسی و… بوده که تجربه بی‌نظیری را برای ساکنین فراهم می‌کنند.

  • مدیریت و نظارت

یکی دیگر از نقاط مثبت آسانسورهای نسل جدید، استفاده از سیستم‌های مدیریت هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در آن‌ها است که باعث بهبود نظارت و مدیریت عملکرد تعمیر و نگهداری می‌شود. این سیستم‌ها کمک می‌کنند مشکلات سریع‌تر شناسایی و رفع شوند و تا حد زیادی از خطرات جلوگیری نمایند.

  • مصرف انرژی

در آسانسورهای نسل جدید، سیستم مدیریت مصرف انرژی به کار رفته است که نقش ویژه‌ای در صرفه جویی دارند. این موضوع باعث شده از محیط زیست محافظت شود و هزینه‌های انرژی ساختمان کاهش قابل توجه‌ای داشته باشند.

انواع آسانسورهای نسل جدید

آسانسورها در دنیای امروز به جایگاه ویژه‌ای در منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری تبدیل شده‌اند و دلیل آن ساخت و سازهای قابل توجه برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع می‌باشد. با گذشت زمان این صنعت دچار تحولات زیادی شده است. ما در ادامه انواع آسانسورهای جدید را به شما معرفی می‌کنیم:

  • آسانسور هیدرولیکی

یکی از جدیدترین آسانسورهای تولید شده، آسانسورهای هیدرولیکی هستند که برای جا به جایی کابین از یک سیلندر هیدرولیک استفاده می‌کنند. به طور معمول از این مدل برای ساختمان‌های کم ارتفاع و متوسط استفاده می‌شود. عملکرد آسانسورهای هیدرولیک بی‌صدا بوده و از یک نیروی منبع تغذیه اضطراری بهره می‌برند که در صورت قطع برق، می‌توانند تا نزدیک‌ترین طبقه هدایت شده تا سرنشینان پیاده شوند. این نوع آسانسور خرابی و استهلاک بسیار کمی دارد و عیب‌یابی و تعمیر آن آسان است.

  • آسانسور برقی

آسانسورهای برقی یکی از محبوب‌ترین آسانسورهای نسل جدید بوده که دارای یک موتور برقی برای حرکت کابین هستند. این گروه از آسانسورها سرعت بالاتری دارند و یکی از گزینه‌های مطلوب برای ساختمان‌های مرتفع و پرترافیک محسوب می‌شوند. آسانسورهای برقی در برخی موارد برای منازل نیز استفاده می‌شوند اما نسبت به مدل هیدرولیکی چندان گزینه مطلوبی نیستند. این گروه از آسانسورها متناسب با ارتفاع ساختمان، ابعاد محل موردنظر و… تولید و نصب می‌شوند.

  • آسانسور مغناطیسی

آسانسورهای مغناطیسی که به ماگلواچ نیز معروف هستند، از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌های موجود در این صنعت بهره می‌برد. این گروه از آسانسورهای نسل جدید، از سیستم‌های مغناطیسی برای حرکت کابین استفاده می‌کنند، سرعت بالایی دارند و معمولاً برای ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌شوند. اجزای اغلب آسانسورهای مغناطیسی شامل آهنربا، قرقره، محور، سیم پیچ مغناطیسی و شفت می‌باشد. ایمنی بالا، اصطکاک کم، سرو صدا کم، مصرف انرژی پایین و جا به جایی راحت و سریع افراد از ویژگی‌های ای نوع آسانسورها می‌باشند.

  • آسانسور هوشمند

یکی دیگر از پرفروش‌ترین آسانسورهای نسل جدید، مدل‌های هوشمند یا همان خودران بوده که از هوش مصنوعی و سیستم‌های مخصوص در این زمینه برای جا به جایی کابین استفاده می‌کنند و بدون نیاز به اپراتور انسانی این کار را انجام می‌دهند. امنیت و کارآیی در آسانسورهای هوشمند بهبود پیدا کرده است. ارتباطات دیجیتال این دسته از سیستم‌ها موجب شده با تشخیص نیازها و مدیریت انرژی کارآمد، علاوه بر سرعت بیشتر در جهت جا به جایی افراد، به حفظ محیط زیست نیز کمک زیادی شود. از دیگر آسانسورهای هوش مصنوعی، می‌توانیم به مدل‌های دیجیتال اشاره کنیم که دارای رابط دیجیتالی برای کاربران هستند. این گروه از آسانسورها دارای صفحه لمسی و دستیارهای صوتی بوده که تجربه کاربری خوبی را برای ساکنین فراهم می‌کنند.

  • آسانسور فضایی

بدون شک آسانسورهای فضایی یکی از نوآوری‌های جدید در عرصه آسانسورها محسوب می‌شوند که برای حرکت در فضاهای پایین و بالا مانند ساختمان‌های مرتفع و برج‌ها به کار می‌روند. امروزه از این گروه آسانسورها در پروژه‌های بزرگ جهانی استفاده می‌شود. آسانسورهای فضایی متناسب با ظرفیت و قدرت موتور طراحی شده و یک انتخاب عالی برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ تجاری محسوب می‌شوند.

  • آسانسور صنعتی

در برخی موارد بعد از تولید محصول، نمی‌توان آن را جا به جا نمود و باید از آسانسور برای حمل آن استفاده کرد. وزن بالا و یا حساسیت محصول باعث شده نتوان به صورت دستی برخی کالا‌ها را جا به جا کرد، به همین دلیل آسانسورهای جدیدی برای انتقال کالا طراحی شده‌اند که به آسانسورهای صنعتی معروف اند. این گروه از آسانسورها به شکل کاملاً سفارشی و متناسب با هدف کارفرما طراحی می‌شوند.

  • آسانسور خورشیدی

آسانسورهای خورشیدی از نسل جدید آسانسورها بوده که از انرژی خورشیدی برای حرکت استفاده می‌کنند و نقش ویژه‌ای در کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند. شایان ذکر است که آسانسورهای خورشیدی نسبت به مدل‌های معمولی تا ۸۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند. این گروه از آسانسورها با استفاده از دو پنل نوری و دو عدد باتری قابل شارژ کار می‌کنند. شایان ذکر است آسانسور خورشیدی می‌تواند در روزهای ابری نیز سی مرتبه در روز کار کند و حتی بدون شارژ شدن نیز تا سه روز قادر به کار کردن می‌باشد. این امکان وجود دارد که در مواقع ضروری از برق این مدل آسانسور برای مصارف دیگر نیز کمک بگیرید.

جمع‌بندی

به طور کلی آسانسورهای نسل جدید در عین بهبود عملکرد، سرعت و ایمنی بیشتری را برای ساکنین ساختمان فراهم کرده‌اند و برای ساخت آن‌ها از جدیدترین فناوری‌های موجود استفاده شده است. ما در این مقاله ویژگی‌های آسانسورهای نسل جدید را بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این زمینه سوالاتی داشتید می‌توانید جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن‌های ذکر شده با کارشناسان مجموعه اوکسین لیفت در ارتباط باشید.

دیدگاهی وجود ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *